Керівники транспортних компаній часто стикаються з проблемою перевитрати палива при експлуатації потужних сідельних тягачів, таких як Renault Premium й подібних до них. Такі ситуації виникають через особливості стилю водіння деяких шоферів, які в силу свого характеру не готові до спокійної їзди.
Щоб точно з’ясувати подробиці такої задачі і прийняти зважене рішення, бізнесмени використовують можливості GPS-моніторингу. Система спостереження збирає детальну інформацію по всім поїздкам вантажівок і надає менеджменту докладні відомості для аналізу і подальших управлінських рішень.
Недоліки агресивного стилю водіння
Кожен автомобіль розраховується виробником на різні режими роботи. Розуміючи завдання щодо забезпечення максимальної продуктивності при мінімізації витрат палива, розробник закладає в свою техніку певні параметри, що дозволяють домагатися успішного вирішення таких умов.
І власники техніки, і водії чудово знають, як змусити вантажівки працювати максимально ефективно: необхідно плавно набирати швидкість, уникати різких прискорень й гальмувань і на довгих ділянках дороги без зупинок дотримуватися постійної крейсерської швидкості.
Ні для кого не секрет, що стиль водіння залежить від характеру людини. І якщо по життю водій спокійний і врівноважений, то йому буде легко дотримуватися оптимальних умов водіння сідельного тягача.
У той же час шофери з імпульсивним вибуховим характером водять вантажівки абсолютно по-іншому:
- при включенні зеленого сигналу світлофора різко тиснуть на газ, форсуючи роботу двигуна,
- можуть перемикатися на підвищену передачу, не чекаючи виходу на потрібні оберти,
- різко гальмують в транспортному потоці,
- здійснюють агресивні обгони і перестроювання,
- і частенько їздять по узбіччях, намагаючись об’їхати інші автомобілі, що стоять в пробках.
Як наслідок такого стилю водіння, значно зростає витрата палива автомобілем. І якщо у спокійного водія Renault Premium використання дизпалива становить 27 літрів на 100 кілометрів, то у водіїв-лихачів споживання солярки зростає до 35-38 літрів.
Імпульсивне водіння вантажівки збільшує знос двигуна, ходової частини і всієї паливної системи, через що машина швидше виходить з ладу і вимагає частих ремонтів. Агресивна манера водіння сприяє збільшенню числа дорожньо-транспортних пригод, які загрожують не тільки зривом термінів поставок, а й виходом з ладу техніки.
Ну а об’їзди по узбіччях в багатьох випадках призводять до проколів і значних порізів коліс, в результаті чого вантажівка може застрягти на дорозі на кілька годин через спроби водія заощадити кілька хвилин.
Бажаєте подивитися, як виглядає відстеження автотехніки? Протестуйте в демо-режимі систему GPS-моніторингу з ноутбука або смартфона!
GPS-моніторинг для стеження за вантажівками
Допомогти відстежити всі особливості водіння і зібрати докладні характеристики автомобіля при доставках вантажів дозволяє система GPS-моніторингу.
У найпростішому випадку при установці трекера на Renault Premium власник техніки зможе побачити весь маршрут руху і такі параметри їзди як поточну геопозіцію машини, її швидкість, кількість прискорень і гальмувань та інші відомості про поїздку.
Цих даних вже буває досить менеджменту компанії, щоб проаналізувати стиль водіння шоферів і зробити для себе необхідні висновки.
Коли ж власнику необхідно зібрати докладну інформацію по кожному автомобілю, включаючи детальні витрати палива на різних ділянках маршруту і точні подробиці про роботу вантажівки, варто скористатися можливістю зчитування даних з CAN-шини сідельного тягача.
При цьому навіть не потрібно фізично підключатися до проводів бортової системи. Сучасні технічні засоби моніторингу дозволяють зчитувати дані завдяки індукційним наведенням в проводах електромережі автомобіля.
Спеціальний датчик розміщується в безпосередній близькості від потрібних проводів і вловлює зміни електромагнітного поля, тим самим зчитуючи дані від бортового комп’ютера і передаючи їх встановленому на автомобілі GPS-трекеру.
Пристрій стеження передає через інтернет на сервер моніторингу отриману з CAN-шини інформацію спільно з даними щодо поточної географічної позиції сідельного тягача. Система спостереження із зібраних даних вибудовує аналітичні зрізи і надає їх власнику Renault Premium у вигляді різних звітів, зручних для вивчення та прийняття управлінських рішень.
Установку GPS-трекера і детальну настройку зчитування даних з CAN-шини наші фахівці проводять за кілька годин з виїздом в автопарк клієнта по всій території України.
Більш того, ми розуміємо, що ситуації у замовників бувають різні, і вантажівка іноді доступна для установки обладнання тільки у вечірній і нічний час. При необхідності ми йдемо назустріч нашим користувачам і можемо виконати всі необхідні роботи у зручний для клієнта час.
Оптимізація споживання палива
Зібравши необхідну статистику по експлуатації парку вантажівок за 3-4 тижні, керівник на реальних даних бачить докладні характеристики по кожному автомобілю. Як вже неодноразово переконувалися наші клієнти, одна лише заміна водія-лихача Renault Premium на спокійного шофера допомагає знизити витрату солярки на 8-11 літрів на кожні 100 кілометрів.
Крім того, бізнесмен бачить і манеру водіння всіх водіїв. Зі звітів системи моніторингу стає ясно, чи вважає за краще найманий службовець плавно набирати швидкість або ж тисне газ до упору при включенні зеленого світла світлофора, як часто порушує швидкісний режим та інші подробиці управління вантажівкою.
В результаті власник логістичної компанії може розділити свій персонал по стилю водіння на 2 групи. З врівноваженими водіями він може укладати довгострокові контракти і бути спокійним за ввірений автомобіль і дотримання термінів доставки вантажу.
З «шумахерами» ж бізнесменові можна вчинити по-різному. Керівник може їх звільнити – або ж створити умови, при яких водії з агресивною манерою водіння стануть дотримуватися спокійної їзди.
Звичайно, в будь-якій компанії знайдуться службовці, з якими в силу різних обставин не вдасться домовитися. В такому випадку найманого фахівця простіше звільнити, щоб позбутися від невідповідної людини і дати їй шанс знайти роботу, що його влаштовує.
З рештою ж варто провести роз’яснювальну роботу і озвучити нові вимоги, які допоможуть знизити споживання дизельного палива і будуть цікаві найманому персоналу.
Один з наших клієнтів придумав гарну систему мотивації для своїх водіїв. Проаналізувавши дані системи GPS-моніторингу за місяць, він дослідним шляхом встановив, що у спокійних автомобілістів середня витрата пального для сідельного тягача Renault Premium становить 27 літрів на 100 кілометрів.
Тому він встановив максимальний поріг споживання палива для сідельного тягача рівним 31 літр. І далі ввів фінансову зацікавленість для найманих шоферів. Якщо витрата солярки перевищує задане значення, то різниця вираховується із зарплати водія.
Якщо ж споживання палива було нижче 31 літри на 100 кілометрів, то власник техніки виплачує заощаджену різницю шоферу. І йому немає необхідності їхати до дорожніх торговців, зливати невитрачене пальне і продавати його перекупникам – вартість солярки власник видає відразу ж після закінчення маршруту.
Такі заходи виявилися неймовірно ефективними: середнє споживання палива для шоферів з агресивною манерою водіння знизилося з 35 до 29 літрів для вантажівки Renault Premium.
Власнику ж бізнесу подібні управлінські рішення також принесли значну вигоду, адже число незапланованих ремонтів зменшилося в 3 рази, планові ТО обходяться дешевше на 30%, а час доставки скоротився на 15%.
Вартість GPS-моніторингу для сідельного тягача
Вам теж необхідно відстежувати і контролювати використання ваших тягачів Renault? Зателефонуйте нам +38 (044) 221-31-00 або +38 (095) 287-62-62, і ми підберемо для вас оптимальне рішення.
Актуальну вартість встановлення обладнання і абонентську плату, яка включає в себе сім-карту, персоніфікований онлайн-доступ до всіх можливостей системи GPS-моніторингу та зберігання даних на сервері протягом одного року ви можете дізнатися на сторінці «Вартість».