Потужні вантажопідйомні зерновози повсюдно використовуються в сільському господарстві. Вантажівки є незамінними помічниками для транспортування зібраного врожаю і з легкістю перевозять різні види зернових як з полів в зерносховища та елеватори, так і далі на залізничні станції та в морські порти.
Але з використанням таких машин пов’язані й певні ризики для бізнесу. Їх застосування вимагає суворого обліку та контролю, інакше у найманих водіїв з’являється спокуса нецільового використання техніки для створення собі додаткового заробітку.
Характерний один випадок, що розповів власник невеликої транспортної компанії. Водій новенького зерновозу через необережне керування сильно пошкодив колесо вантажівки вартістю в кілька сотень доларів. Керівництво компанії прийняло рішення оштрафувати недбайливого водія на одну зарплату, щоб відшкодувати проведений ремонт. Але, на превеликий подив власників бізнесу, це анітрохи не засмутило водія. Виходить, у нього є набагато прибутковіше джерело доходу, ніж офіційна зарплата. А от коли бізнесмени вирішили встановити gps-трекер на машину, шофер був сильно засмучений через втрату можливостей для своїх «лівих» заробітків.
Як же наймані водії зерновозів обманюють своїх роботодавців та забезпечують собі додатковий фінансовий прибуток за допомогою службової техніки? Давайте розглянемо найбільш типові випадки незаконного використання вантажівок та способи боротьби з ними за допомогою системи gps-моніторингу.
Обман на паливі через перевантаження зерновозу
При перевезенні врожаю з полів зерно в машини можуть засипати з перевантаженням, адже терезів на полях немає. Такою лазівкою активно користуються водії для виправдання підвищеної витрати палива: за їхніми словами, навантажений понад норму зерновоз споживає набагато більше пального ніж зазвичай.
Насправді, водії в цьому випадку сильно лукавлять. Згідно з неодноразово проведеними дослідженнями, навіть дворазове перевищення тоннажності сучасної моделі вантажівки призводить до збільшення витрат дизпалива не більше ніж на 20-30%. Шофери ж користуються незнанням власників цих технічних аспектів експлуатації зерновозів та з легкістю зливають паливо з баку для подальшого перепродажу.
Щоб мінімізувати подібні махінації, найкраще діяти таким чином. Власнику потрібно чітко заміряти витрати пального на всіх етапах перевезення при різній завантаженні зерновозу. Для цього протягом декількох днів власник або його довірена особа постійно їздить разом з шофером, фіксуючи всі заправки палива та його витрати згідно пройденого кілометражу і завантаженню зерном вантажівки. Після проведення таких натурних випробувань власник машини точно знає витрати пального в залежності від навантаження.
Далі величина споживання палива на 100 кілометрів пробігу автомобіля вноситься в систему супутникового моніторингу. З цього моменту пильний контроль за водіями не потрібен: система сама відстежить, скільки кілометрів пройшла та чи інша машина, автоматично розрахує споживання пального та надасть власнику повний звіт по кожній машині.
Як показує практика, після запровадження таких заходів обліку витрати на паливо в компанії різко зменшуються в середньому на 37% на місяць. Правда, при цьому спостерігається і різкий сплеск звільнень водіїв. Але з іншого боку, навіщо у себе тримати шофера, який постійно краде? Простіше знайти хорошого чесного водія та тримати його у себе, періодично заохочуючи його за перевиконання плану. Регулярні премії передовикам обійдуться вам набагато дешевше оплати непомірних рахунків на паливо, що витрачається без будь-якого врахування.
Контроль місцеположення вантажівки
Ще одна поширена проблема з водіями техніки – це їх безвідповідальне ставлення до роботи. Недбайливі водії частенько порушують графік відвантажень, воліючи досить вільно трактувати поняття «робоча зміна», зазвичай, на свою користь. Нерідко буває, що машина, яка вийшла з автопарку, на поле приїжджає тільки через пару годин, хоча вся дорога зазвичай займає близько 40 хвилин. Де вони їздять, запитаєте ви? Та де завгодно. Можуть заїхати додому або з’їздити у своїх справах, контролю-то все одно немає. А власнику можна щось набрехати з приводу того, що «двигун якось дивно чхає» або «ну треба ж було заїхати тиск в колесах перевірити».
Щоб водії не манкірували своїми обов’язками, власнику автопарку потрібен надійний інструментарій для чіткого контролю місця розташування техніки в будь-який час доби. Невеликий gps-трекер, встановлений на кожну машину, покаже, де зараз їде та чи інша машина і продемонструє на карті повний маршрут поїздок. Тепер шоферу буде складно пояснити, чому його вантажівка замість вказаного ним автосервісу перебувала у вказаний ним час у зовсім іншому місці.
Більше того, власник може скласти та ввести в систему моніторингу графік поїздок, згідно з яким кожен автомобіль повинен пересуватися за вказаним маршрутом і проходити певні контрольні точки в заздалегідь розрахований час. При порушенні заданого графіка руху власник відразу ж отримує повідомлення від системи, що та чи інша машина відхилилася від маршруту або не прибула на поле або елеватор в обумовлений час.
Після отримання такого повідомлення керівнику досить зателефонувати з водію та з’ясувати причину затримки: можливо, з машиною сталася поломка, і потрібна термінова допомога. Ну а якщо водій вирішив зайвий раз «не надолужуватись», то у власника є хороший привід вчасно позбутися недбайливого співробітника.
Розкрадання та незаконна торгівля урожаєм
Ще один популярний спосіб підзаробити у водіїв – це перепродаж врожаю, що перевозиться. На загальному обсязі в 24 тонни вантажопідйомності зерновозу втрату півтонни не так вже й видно. У той же час водієві така торгівля «наліво» приносить досить-таки значні бариші: встигаючи за день зробити десяток рейсів, водій може легко «зекономити» 5-8 тонн зерна та пристойно заробити на його перепродажу.
При відсутності ретельного контролю зробити подібну «усушку-втрясання» для нечистого на руку шофера досить просто. По дорозі на елеватор навантажений зерновоз заїжджає на майданчик до перекупника, де пара найнятих студентів швидко вивантажують лопатами півтонни зерна прямо з вантажівки.
Бажаєте подивитися, як виглядає відстеження зерновозу? Протестуйте в демо-режимі систему GPS-моніторингу з ноутбука або смартфона!
Якщо ж на кожному зерновозі встановлено gps-трекер, то виконати подібну махінацію шоферу навряд чи вдасться. Переглядаючи маршрут поїздки вантажівок, власник відразу побачить на мапі дивні відхилення від маршруту та незаплановані зупинки. Якщо шофер заїжджає туди кожен раз по дорозі з поля, власнику досить вчасно приїхати на цей майданчик, щоб зловити недбайливого співробітника на місці злочину. Після цього водій не тільки втратить роботу, а й відшкодує всі завдані збитки, якщо не захоче ближче познайомитися з вітчизняною судовою практикою.
Система gps-моніторингу від компанії GPSavto
Налагодити чіткий контроль за зерновозами та іншою сільськогосподарською технікою допоможе компанія GPSavto, яка працює на ринку супутникового моніторингу з 2011 року. Рішення нашої компанії по стеженню за транспортом знайшли широке застосування в різних сферах бізнесу та допомогли заощадити їх власникам значні суми грошей.
Так, за відгуками наших постійних клієнтів, тільки на витратах на паливі щомісячна економія в автопарку з 10 вантажівок склала більше 10 тисяч доларів. Крім того, власники бізнесу отримали зручний інструмент для наочного контролю за місцем розташування техніки, завдяки чому кількість випадків нецільового використання вантажівок знизилася в середньому на 40%.
Актуальну вартість установки обладнання та абонентську плату, яка включає в себе сім-карту, персоніфікований онлайн-доступ до системи gps-моніторингу та зберігання даних на сервері протягом одного року, ви можете дізнатися на сторінці «Вартість».
Замовити установку можна за телефонами +38 (044) 221-31-00 або +38 (095) 287-62-62.