Проблема розкрадання пального досить актуальна для багатьох керівників транспортних компаній, особливо за наявності великої кількості таких сідельних тягачів як Iveco Stralis.
І якщо з подібними невиробничими втратами пального на одній вантажівці ще можна якось миритися, то на двох-трьох десятках обсяги викраденого палива стають відчутними і за місяць можуть становити тисячі доларів.
Тому для власників автопарків важливо знайти рішення, яке дозволить скоротити або взагалі знизити до нуля нецільові втрати пального та фінансів. При цьому рішення має бути надійним, простим та зручним як для використання, так і для контролю.
Впровадження системи супутникового моніторингу дозволить якісно закрити питання нагляду за витратою палива та відкриє низку корисних можливостей для відстеження автотехніки.
Що дає впровадження GPS-моніторингу
Використання системи супутникового стеження для Iveco Stralis дозволяє, крім контролю за витратою палива:
- відстежувати поточне розташування вантажівки
- переглядати, де машина їздила вчора та тиждень тому
- дізнаватись точні характеристики поїздки
- контролювати параметри роботи автомобіля
- аналізувати стиль керування кожним водієм
- отримувати миттєві повідомлення про події
- захистити техніку від зникнення та викрадення
Які бувають рішення
При виборі методів контролю за споживанням дизпалива важливо підібрати такий спосіб, який буде зручний саме в даній організації та допоможе налагодити систематичний контроль за пальним. Щоб визначитися з відповідним рішенням, перерахуємо основні з них:
- пломбування паливних баків
- врізання датчика рівня палива в бак
- номінальний підрахунок споживання пального
- зчитування даних щодо витрати з CAN-шини
У кожного з цих способів є свої переваги та недоліки, і який із них використовувати, вирішувати вам як власнику сідельного тягача Iveco Stralis.
Пломбування паливних баків
Найпростіше рішення, яке відразу спадає на думку більшості керівників, полягає в тому, щоб заправляти машини тільки на своїй території і відразу пломбувати паливний бак. У цьому випадку водії не мають фізичного доступу до пального та не зможуть його злити для перепродажу.
При уявній простоті та зручності подібне рішення далеко не оптимальне. Виникає необхідність у створенні власної паливної служби, виділення спеціального місця для розміщення заправників, прийняття низки управлінських рішень для успішного функціонування такого підрозділу. Крім того, умільці все одно зможуть обдурити подібний контроль, зливаючи пальне з обратки та використовуючи інші можливості у роботі паливної системи.
Бажаєте подивитися, як виглядає відстеження сідельного тягача Iveco Stralis? Протестуйте в демо-режимі систему GPS-моніторингу з ноутбука або смартфона!
Врізання датчика рівня палива в бак
Інший досить поширений спосіб полягає у монтажі датчика рівня палива прямо в бак вантажівки. Він показує обсяг пального, що залишилося, і значно ускладнює життя нечистим на руку співробітникам. З його допомогою можна і не пломбувати бак, дозволяючи водіям заправлятися самостійно у зручному місці.
Але такий метод має й низку досить серйозних недоліків. Установка датчика вимагає проведення складних монтажних робіт і коштує досить дорого. Неякісна солярка з домішками або низька температура може призвести до неправильної роботи або повного виходу пристрою з ладу.
До того ж доведеться постійно фіксувати зміну рівня палива після кожної поїздки та заправки, витрачаючи на це додаткові сили та час. І залишається можливість зливу палива водіями, хоч і у значно менших обсягах – різка зміна зафіксованого рівня викличе закономірні питання до службовця.
Номінальний підрахунок споживання пального
Один з найбільш простих та наочних способів контролю за витратою дизпалива тягача полягає у використанні коефіцієнта номінального споживання. Кожна вантажівка має середній рівень витрати пального на 100 кілометрів. Значення для автомобіля будь-якого типу можна знайти в паспорті транспортного засобу або вирахувати експериментальним шляхом. Для цього необхідно на кілька тижнів пломбувати бак після заправки та потім розділити витрачений обсяг палива на сумарний пробіг автомобіля.
Програма супутникового стеження за допомогою встановленого на сідельному тягачі трекера відстежує всі поїздки та автоматично вираховує тривалість пройденого шляху. Далі достатньо перемножити отриману відстань на номінальну витрату, щоб отримати обсяг палива, що витрачається за поїздку.
Якщо вираховане значення дуже відрізняється від заявленого водієм, це означає, що службовець зливає паливо на продаж. І якщо подальші розгляди не виявлять несправності автомобіля, через які зростає споживання пального, службовцю доведеться відшкодувати вартість “загубленого” палива.
З мінусів даного методу слід зазначити певну похибку, що виникає під час розрахунків. Втім, за оцінками автокомпаній, які використовують цей метод, неточність підрахунків є досить невеликою і перебуває в межах статистичної похибки.
Зчитування CAN-шини
Надійний та найточніший на сьогоднішній день спосіб підрахунку витраченого палива полягає у знятті детальної інформації про всі характеристики роботи Iveco Stralis з CAN-шини.
Для цього до трекера, встановленого на сідельному тягачі, підключають спеціальний датчик. Пристрій у безперервному режимі знімає докладну інформацію з шини вантажівки, після чого GPS-трекер передає її разом із поточними координатами на сервер моніторингу.
Система стеження декодує дані та будує розгорнуті звіти за різними параметрами, у тому числі й за витратою солярки в залежності від пробігу вантажівки. Менеджменту компанії достатньо кількох кліків, щоб побачити точне значення для кожного автомобіля.
Такий спосіб найбільш зручний і наочний для керівництва компанії, до того ж дозволяє тримати під контролем всі особливості роботи вантажівки. Крім того, за допомогою звітів можна дізнатися, як часто водій порушує швидкісний режим, наскільки акуратно водить, скільки часу витрачає на зупинки та простої. Проаналізувавши інформацію, власники компанії можуть скласти досить точну картину з манери водіння кожного шофера та прийняти рішення щодо продовження співпраці з цим службовцем.
З мінусів такого методу обліку палива необхідно відзначити вартість обладнання та виконання монтажно-настроювальних робіт. До того ж цей спосіб може бути надлишковим для невеликих компаній, яким простіше та зручніше використовувати номінальний облік споживання палива.
Фінансова мотивація персоналу
Як ще можна скоротити крадіжку пального в компанії? Деякі керівники вирішили подивитися на проблему ширше і виявили, що, крім грошових втрат на паливі через розкрадання, значна перевитрата солярки виникає через агресивну їзду водіїв. Крім зайвого споживання дизпалива, сильно зношується двигун та ходова частина сідельного тягача, збільшується кількість ремонтів та різко зростає кількість проколів та порізів шин.
Проблему вирішили комплексно за допомогою супутникового стеження та грошової мотивації. Для кожної вантажівки Iveco Stralis дослідним шляхом визначили номінальне споживання пального на 100 кілометрів. Далі встановили граничну норму витрати для всіх поїздок, задаючи її на 25-30% вище за номінальну. І за допомогою GPS-моніторингу в автоматичному режимі визначали всі характеристики кожної доставки, включаючи пройдену відстань та витрачене пальне.
Далі шляхом простих підрахунків обчислювали фактичну витрату палива на 100 кілометрів та віднімали отримане значення від порогового. Якщо різниця була позитивною, і отже, водій не перевищував встановленої норми, то вартість заощадженого палива одразу ж виплачувалася ощадливому шоферу. Якщо різниця була негативною, “шумахеру” доводилося зі своєї кишені оплачувати перевитрату.
Результат запровадження такої системи мотивації та контролю виявився вигідним усім учасникам. Шоферам не потрібно зливати заощаджене паливо та продавати його перекупам у спробах підзаробити, адже вартість пального оплачувало саме керівництво. Менеджмент отримав відмінний інструмент впливу на колектив, значно покращив робочу атмосферу та привчив співробітників дбайливо ставитися до автомобілів.
Якщо ви також бажаєте скоротити розкрадання палива при вантажоперевезеннях сідельним тягачом Iveco Stralis та дисциплінувати водіїв свого автопарку, скористайтесь системою супутникового GPS-відстеження.
Вартість GPS-моніторингу для вантажівки Iveco Stralis
Вам також необхідно відслідковувати сідельний тягач Iveco Stralis та контролювати найманих шоферів? Зателефонуйте нам +38 (044) 221-31-00 або +38 (095) 287-62-62, і ми підберемо для вас оптимальне рішення.
Актуальну вартість встановлення обладнання і абонентську плату, яка включає в себе сім-карту, персоніфікований онлайн-доступ до всіх можливостей системи GPS-моніторингу та зберігання даних на сервері протягом одного року ви можете дізнатися на сторінці «Вартість».