На певному етапі розвитку кожної транспортної компанії у керівника виникає необхідність в своєчасному і точному обліку палива, яке споживає автопарк. Особливо актуальним стає питання при наявності великої кількості потужних вантажних автомобілів, таких як сідельні тягачі Iveco Stralis 450.
Можливість точного обліку витрат пального дає система GPS-відстеження, яка дозволяє збирати оперативні дані з працюючою на маршрутах техніки й надавати розгорнуту аналітичну інформацію для подальшого детального вивчення та планування.
Власник вантажівок Iveco Stralis 450 вирішив за допомогою GPS-трекінгу налагодити повноцінний контроль за автомобілями. Серед завдань, які бізнесмен хотів постійно моніторити, можна виділити наступні:
- отримати оперативний контроль за автотехнікою
- відслідковувати всі поїздки автотранспорту
- налаштувати точний облік витрат палива
- знизити зловживання водіїв
Як працює GPS-стеження
GPS-трекер, встановлений на кожну машину, з невеликим інтервалом передає свої координати на сервер. Одночасно з геопозиціонуванням пристрій відстеження відсилає й інші дані, наприклад, зчитані з CAN-шини поточні значення витрат палива або відомості з підключених до нього датчиків. Передача даних відбувається через Інтернет за допомогою мобільного зв’язку. Якщо в якомусь місці зв’язок недоступний, пристрій стеження зберігає дані в пам’яті і передає повний пакет накопиченої інформації при попаданні в зону зі стабільним зв’язком.
Система GPS-стеження збирає отримані відомості і вибудовує з них детальний маршрут переміщення автомобіля, додатково проводячи аналіз поїздки і показуючи такі подробиці, як швидкість руху, час і тривалість стоянок, включення і виключення двигуна. До інформації, що відображається, також входять й витрати палива автомобілем в залежності від пройденої відстані.
Бажаєте подивитися, як виглядає відстеження автотехніки? Протестуйте в демо-режимі систему GPS-моніторингу з ноутбука або смартфона!
Види обліку витрат палива
Власник сідельного тягача Iveco Stralis 450 може контролювати витрату пального декількома способами. Серед основних можна виділити наступні:
- встановлення додаткового обладнання в бак
- зчитування даних про витрати з CAN-шини
- використання для розрахунків номінального значення споживання
Розглянемо кожен із зазначених способів докладніше.
Датчик рівня палива в бак
Мабуть, самий незручний і складний спосіб полягає в додатковому оснащенні паливного бака спеціальним датчиком рівня палива, дані з якого надходять в систему GPS-моніторингу. Перевага такого методу – в точному значенні кількості пального, що залишилося, в будь-який момент часу.
Але мінусів теж вистачає: саме обладнання і установка коштують досить дорого, через неякісне пальне або в холодний період датчик може барахлити й показувати невірні значення, а регулярне обслуговування та чистка доставлять багато клопоту обслуговуючому персоналу.
Зчитування даних з CAN-шини
До того ж більшість сучасних автомобілів обладнані просунутими засобами обліку і контролю параметрів функціонування. Так, в вантажних машинах бортовий комп’ютер постійно показує поточну витрату палива.
Щоб отримати ці відомості для подальшої аналітики, достатньо підключитися до CAN-шині автомобіля і зчитувати дані, передаючи їх на віддалений сервер GPS-відстеження. Система порівняє відомості про витрату з іншими даними про рух машини, такими як пройдена відстань і швидкість, і надасть власникові детальну інформацію про споживання пального автомобілем для подальшого детального аналізу.
Таке підключення і відповідне налаштування обладнання вимагає додаткових витрат коштів та часу, надаючи натомість докладні відомості про роботу автомобіля.
Номінальна витрата палива
Самим простий спосіб обліку палива полягає в лінійному розрахунку споживання в залежності від пройденої автомобілем дистанції. Кожен вид транспорту характеризується своїм номінальним споживанням пального на 100 кілометрів пробігу. Ці цифри виробник найчастіше вказує в техпаспорті машини.
Номінальну витрату також можна підрахувати експериментально, розділивши споживання пального за дві-три тижні на сумарно пройдену відстань. Точність у такого способу не абсолютна, але при регулярних поїздках по одним і тим же маршрутам похибка залишається невисокою.
Подібний спосіб можна рекомендувати тим власникам автопарку, яким не потрібні досконально точні відомості по кожному автомобілю і які не хочуть ускладнювати процес контролю. Звичайно, з часом через зношування двигуна і ходової значення номінальних витрат буде збільшуватися, але поступове зростання розбіжностей між фактичним і вирахуваним споживанням пального послужить додатковим сигналом власнику для проведення технічного обслуговування.
Облік витрат палива тягачем Iveco Stralis 450
Власник вантажівки зупинив свій вибір на розрахунку витрат пального в залежності від пройденої відстані. Бізнесмен добре розбирається в специфіці питання і знає як номінальні показники споживання Iveco Stralis 450, так і інших машин в автопарку.
Крім того, керівник постійно перевіряє статистику поїздок машин в системі GPS-трекінгу і звіряє розраховане споживання палива з реальними значеннями з чеків на заправку, що надаються водіями. При подібній систематичній звірці будь-які великі розбіжності між номінальними та фактичними витратами відразу стають очевидними.
Регулярний контроль допомагає власникові Iveco Stralis 450 уникнути зловживань водіїв з паливом і дозволяє вчасно виявити можливі проблеми з технікою при підвищенні витрат. Адже збільшене споживання пального може бути пов’язано з якимись незначними несправностями, наприклад, з забрудненими фільтрами, які досить замінити, щоб уникнути серйозних несправностей і непередбачених витрат на ремонт автотехніки.
Вартість GPS-моніторингу для сідельного тягача
Вам теж необхідно відстежувати і контролювати використання ваших тягачів Iveco? Зателефонуйте нам +38 (044) 221-31-00 або +38 (095) 287-62-62, і ми підберемо для вас оптимальне рішення.
Актуальну вартість встановлення обладнання і абонентську плату, яка включає в себе сім-карту, персоніфікований онлайн-доступ до всіх можливостей системи GPS-моніторингу та зберігання даних на сервері протягом одного року ви можете дізнатися на сторінці «Вартість».