Перед власником потужного сідельного тягача Scania G410, задіяного в постійних вантажоперевезеннях, постало завдання надійного контролю своєї техніки. Певні сумніви в коректності експлуатації автомашини найманими водіями виникли у бізнесмена після кількох незрозумілих випадків з одним із шоферів.
Вантаж, що доставлявся, регулярно запізнювався до замовника, на дзвінки водій міг не відповідати або телефонував значно пізніше, а пояснення про пробиті колеса або несвоєчасні поломки в зонах з нестійкою якістю зв’язку після декілька подібних випадків перестали виглядати переконливими. Погіршили ситуацію підозри в махінаціях з паливом, адже чеки на пальне водій приносив з однієї й тієї ж автозаправки незалежно від маршрутів поїздок.
Що хотів контролювати власник автотягача
Обміркувавши ситуацію, що склалася, бізнесмен сформував список запитань, які хотів би тримати під наглядом і бути постійно в курсі:
- де зараз їздить службова вантажівка
- де вона перебувала в заданий час
- з якою швидкістю рухається машина
- чи порушує швидкісний режим водій
- в яких місцях зупинявся автомобіль
- скільки часу займала стоянка
- який сумарний пробіг тягача за добу
Щоб отримати відповіді на ці питання, власник вирішив встановити на Scania G410 трекер стеження, який в режимі реального часу шле дані про місцезнаходження на віддалений сервер. Встановлена на ньому система моніторингу обробляє отримані координати і надає бізнесменові детальну аналітичну інформацію про всі переміщення транспорту.
Бажаєте подивитися, як виглядає відстеження автотехніки? Протестуйте в демо-режимі систему GPS-моніторингу з ноутбука або смартфона!
Встановлення трекера на Scania G410
Власник вантажівки звернувся в нашу компанію із запитом на оснащення автотягача GPS-маячком. Оскільки зчитування даних про поточні витраті палива бізнесмена не цікавило і йому було досить інформації з номінального споживання дизпалива, до CAN-шини наші інженери не підключалися.
Процес монтажу обладнання з подальшим детальним налаштуванням зайняв пару годин. Встановлення трекера проходило в офіційному сервісному центрі Scania в Київській області.
Результати оснащення тягача трекером
Завдяки використанню системи моніторингу автовласник отримав наступний функціонал для контролю вантажної техніки:
- поточне місце розташування машини
- відстань, пройдену за день
- сумарний час в дорозі
- тривалість всіх стоянок
- витрата пального в залежності від дистанції
- повна історія поїздок за обраний період
- та інша інформація по автомобілю
Крім того, накопичені дані в системі GPS-моніторингу представили бізнесменові розвинуту аналітичну інформацію, яка дозволила зробити висновки про такі поведінкові фактори:
- як водії ставляться до службових обов’язків
- наскільки акуратно водять машину
- чи обманюють шофери на дизпаливі
- з ким із водіїв варто укладати довгостроковий контракт
Аналіз стилю водіння водіїв
Система GPS-трекінгу допомогла власнику Scania G410 провести детальний аналіз по стилю водіння кожного водія. Проаналізувавши накопичені дані за кілька тижнів, бізнесмен побачив:
- як часто кожен з найманих працівників перевищує швидкість
- наскільки довго протягом дня затримується на стоянках
- як дотримується графіку роботи – відразу ж сідає за кермо і везе вантаж замовнику або дозволяє собі влаштувати довготривалу перерву на обід в найближчому кафе
В результаті бізнесмен побачив реальну картину результатів роботи найманих шоферів. Представлена системою GPS-стеження інформація допомогла власнику автотранспорту прийняти зважене й обдумане рішення щодо подальшої співпраці з персоналом. Базуючись на аналітичних даних, керівник уклав довгострокові контракти з відповідальними і акуратними водіями та припинив робочі відносини з ненадійними, щоб уникнути ймовірних втрат та фінансових збитків.
Вирішення ситуації з несумлінним водієм
Простеживши трохи більше місяця за поїздками шофера, який викликав підозри, власник сідельного тягача Scania G410 переконався в обґрунтованості сумнівів, шо виникли: службовець дійсно час від часу використовував машину для виконання «лівих» рейсів. Крім того, несумлінний найманий співробітник недбало ставився до виконання прямих службових обов’язків: замість транспортування вантажу міг кілька годин спати на стоянці, а потім надолужував втрачений час, ведучи машину з великим перевищенням дозволеної швидкості, збільшуючи тим самим ризик аварії та значно прискорюючи зношеність двигуна і ходової частини вантажівки.
Постійні запізнення при доставці товару не викликали захоплення і у замовника, адже кожна затримка вносила хаос в налагоджені процеси складських робіт клієнта. В результаті через одного водія потерпала репутація бізнесмена, що призводило до зменшення кількості замовлень та зниження прибутковості.
В результаті з недбайливим водієм бізнесмен швидко розпрощався. А з новими з’явилося набагато більше можливостей з оперативного контролю. Адже якщо керівник дзвонить водієві і питає про поточне місцезнаходження, і назване місце не збігається з тим, що показує система моніторингу в режимі реального часу, то виникають законні питання про причини обману і доцільність подальшої співпраці з ненадійним службовцем.
Махінації водіїв на паливі
Шахрайство з пальним було ще однією складною проблемою, що викликала постійні конфлікти власника автотягача з деякими водіями. Система GPS-стеження дозволила успішно вирішити і цю задачу.
Почалося з того, що чеки на дизпаливо водій приносив тільки з однієї заправки, хоча поруч знаходилися станції із заздалегідь більш якісним паливом. Подальша перевірка показала, що час фактичного відвідування заправної станції, який показує система моніторингу, і вказаний в чеку, часто не збігалися.
Сумніви з’явилися і при аналізі тривалості часу, що витрачається на заправку. Вивчаючи маршрут в системі GPS-стеження, власник помітив, що типова тривалість стоянки шофера, якого він перевіряє, склала 6 хвилин, чого вкрай недостатньо для заливки повного баку вантажівки Scania G410.
До того ж виявився і ряд несподіваних регулярних точок зупинки по маршруту руху. Як з’ясувалося, в цих місцях торгують злитим з фур паливом за нижчою ціною. Якість такої солярки залишає бажати кращого, що призводить до швидкого засмічення паливної системи та передчасного виходу техніки з ладу.
Звичайно, чітко пояснити таку поведінку водій не зміг, що стало ще один стимулом до його швидкого звільнення. Але при відсутності подібного контролю водій міг би провертати такі махінації роками, незаконно отримуючи додатковий щомісячний прибуток розміром в кілька зарплат.
Вартість GPS-моніторингу для автотягача
Вам теж необхідно відстежувати і контролювати використання ваших тягачів? Зателефонуйте нам +38 (044) 221-31-00 або +38 (095) 287-62-62, і ми підберемо для вас оптимальне рішення.
Актуальну вартість встановлення обладнання і абонентську плату, яка включає в себе сім-карту, персоніфікований онлайн-доступ до всіх можливостей системи GPS-моніторингу та зберігання даних на сервері протягом одного року ви можете дізнатися на сторінці «Вартість».