Розповідає знайомий власник логістичної компанії: Ми розширювали автопарк та докупили кілька потужних сідельних тягачів, у тому числі й DAF FX 105.460. Для них найняли одразу десяток нових водіїв. І зіткнулися із проблемою, яка добре відома кожному керівнику транспортної організації.
Частина шоферів мала спокійний характер, керуючи вантажівками обачно і акуратно. Але кілька службовців виявились натуральними лихачами. Вони добре відчувають дорогу, але ганяють машини безжально, тиснучи педаль газу до упору за першої ж нагоди.
Відповідно і витрата палива на 100 кілометрів у таких квапиг в півтора, а то й у два рази вища. Вони частіше пробивали і різали шини, оскільки спокійно стояти в тягучках не люблять і воліють об’їхати пробку узбіччям, де вистачає різного гострого і ріжучого сміття. Ну а про знос ходової та двигуна і говорити не доводиться. На техобслуговування та ремонти вантажівки таких співробітників потрапляли вдвічі-втричі частіше, ніж у спокійних колег.
Нам потрібно було якось вирішувати цю проблему. Можна було звільнити всіх “шумахерів”, але не хотілося цього робити, оскільки в іншому вони були цілком надійними та виконавчими. Впоратися із завданням дисциплінування таких екстремалів нам допомогла система супутникового стеження та низка продуманих управлінських рішень.
Як вдалося досягти таких результатів? Читайте статтю до кінця, і ви дізнаєтеся, як GPS-моніторинг допомагає мотивувати водіїв добровільно та охоче дотримуватися швидкісного режиму при керуванні DAF FX 105.460 та інших сідельних тягачів.
Вирішення проблеми агресивного водіння
Щоб надійно вирішити проблему, необхідно спочатку зібрати докладну статистику водіння кожним шофером. Система супутникового моніторингу вирішувала це завдання належним чином, надаючи докладні відомості з усіх поїздок. Накопичена інформація стала гарним базисом для прийняття управлінських рішень, адже програма моніторингу неупереджено фіксувала всі нюанси управління вантажівками.
Але просто демонструвати зібрану інформацію водіям-гонщикам та вимагати від них дотримання швидкісного режиму було непродуктивно. Звичайно, керівництво транспортної компанії неодноразово намагалося домовитися з шоферами і навіть штрафувало тих, хто особливо відзначився.
На якийсь час випадки агресивного керування сідельними тягачами припинялися. Але розмови та штрафи у тривалій перспективі служили ненадійним стримуючим фактором. Необхідно було придумати управлінське рішення, яке стимулює водіїв самостійно дотримуватися крейсерської швидкості під час доставки вантажів.
І таке рішення знайшлося. Оскільки наймані водії насамперед працюють заради грошей, то й мотивувати їх треба карбованцем. Керівництво компанії придумало просту і зрозумілу кожному службовцю систему штрафів та заохочень. І, як показав подальший досвід, вона прижилася та принесла очікувані результати.
Бажаєте подивитися, як виглядає відстеження сідельного тягача DAF FX 105.460? Протестуйте в демо-режимі систему GPS-моніторингу з ноутбука або смартфона!
Працюючий спосіб мотивації персоналу
Суть фінансової мотивації полягає в наступному. Кожна вантажівка розрахована на певну крейсерську швидкість пересування, при якій і витрата палива найбільш оптимальна, і знос деталей мінімальний. Такої швидкості у поїздках зазвичай дотримуються спокійні водії. У лихачів, схильних до постійних різких маневрів, витрата палива на 100 кілометрів збільшується мінімум на 35-40%.
Провівши нескладні обчислення, керівництво встановило паливні норми. Для всіх автомобілів в автопарку підрахували номінальне споживання пального на 100 км. В якості порогового значення встановили витрату палива для кожної вантажівки на 20-25% вище номінальної. Такий запас дозволяє спокійно маневрувати, прискорюючись і гальмуючи на жвавих ділянках дороги, і водночас берегти автомобіль від зайвих навантажень.
Спокійні водії легко укладаються у задані критерії витрати пального. Як правило, середнє споживання пального за рейс таких водіїв не перевищує 10-15% від номінального. У швидкісних шоферів залишається достатній запас для реалізації своєї стрімкої і нетерплячої натури.
Щоб мотивувати “гонщиків” дотримуватися встановлених квот, адміністрація транспортної організації встановила правила преміювання та штрафування. По кожному рейсу розраховується граничне споживання палива залежно від загальної тривалості пробігу та віднімається від фактичного.
Якщо різниця позитивна, тобто водій дотримувався встановлених обмежень і витратив менше порогового, йому виплачується премія у розмірі вартості зекономленого палива. Якщо ж різниця негативна, тобто водій постійно тиснув педаль газу до упору і спалив пального більше запланованого, йому доведеться відшкодувати ціну зайво витраченого.
Встановлення трекерів на вантажівки
Кожен автомобіль в автопарку, задіяний у вантажних перевезеннях, оснастили стаціонарним GPS-трекером. Пристрій стеження живиться від бортової електричної мережі, постійно визначає та відсилає свої координати на сервер моніторингу.
Щоб отримувати розгорнуту інформацію про стан автомобіля, у тому числі і про споживання пального, найкраще скористатися даними із CAN-шини. Бортовий комп’ютер сучасних сідельних тягачів збирає та обробляє відомості від усіх вузлів. За допомогою спеціального декодера можна знімати інформацію з CAN-шини та передавати в систему супутникового стеження разом із поточною геопозицією.
Декодер зчитує дані з CAN-шини без фізичного підключення до електронного ланцюга, вловлюючи коливання електромагнітного поля у дротах. Датчик приєднується до порту встановленого на вантажівці GPS-трекера. Весь набір зібраних відомостей пристрій супутникового стеження надсилає на сервер моніторингу через Інтернет за допомогою мобільного оператора.
Усі роботи з встановлення та налаштування обладнання на сідельному тягачі DAF FX 105.460 фахівці нашої компанії виконують за дві-три години з виїздом на територію замовника.
Програмний додаток супутникового стеження отримує пакет даних, обробляє та вибудовує різні звіти для перегляду та аналізу. Керівник логістичної компанії може у будь-який зручний момент подивитися:
- де знаходяться всі його машини
- як часто водії перевищують швидкісний режим
- скільки палива витрачається на перевезення
- та дізнатися інші необхідні подробиці про всі поїздки
Результати застосування
Як показала практика, використання грошової мотивації персоналу справді допомогло дисциплінувати колектив. Спокійні та врівноважені водії лише виграли від запроваджених правил, отримуючи добрі преміальні за свою звичайну роботу.
Агресивні шофери стали водити сідельний тягач обачно. Звичайно, бажання різко зірватися з місця при включенні зеленого кольору світлофора нікуди не поділося. Але розуміння того, що кожне натискання педалі газу до упору зменшує розмір грошових бонусів, діє протверезно. До того ж згодом такі водії звикли стримувати свої пориви та навчилися їздити у більш спокійній манері.
Важливим чинником, особливо у перші місяці після запровадження мотиваційної фінансової шкали, стала публічність під час виплати премій. Керівництво спеціально озвучувало розміри грошових бонусів, які отримували спокійні водії за результатами кожного рейсу.
Навіть ті “шумахери”, які спочатку сприйняли в багнети нововведення і голосно висловлювали своє невдоволення, після кількох публічних преміювань припинили обурюватися вголос. А за пару-трійку тижнів і самі почали отримувати фінансові бонуси за акуратне водіння.
І, звичайно ж, у виграші залишилося і керівництво компанії. За оцінками менеджменту, через півроку після запровадження грошової мотивації витрати на пальне автопарком знизилися на 21%. Вартість ремонтів та технічних обслуговувань зменшилася на 17%, а кількість проколів та порізів шин скоротилася на 38%.
До того ж, покращилися і показники з дотримання термінів доставки. Замовники стали отримувати вантажі в розрахунковий час на 11% частіше, а кількість запізнень та затримок знизилася на 18%. І, як поділився власник автокомпанії, один із постійних клієнтів якось навіть сказав: “Що ви там начарували з вашими шоферами? Працювати з вами тепер суцільне задоволення, ваші доставки точні та надійні як швейцарський годинник!”
Якщо ви хочете мотивувати найманих співробітників дотримуватись швидкісного режиму, зменшити вартість технічних обслуговувань сідельного тягача DAF FX 105.460 та покращити якість ваших послуг з вантажних перевезень, скористайтесь нашою системою супутникового GPS-відстеження.
Вартість GPS-моніторингу для вантажівки DAF FX 105.460
Вам також необхідно відслідковувати сідельний тягач DAF FX 105.460 та контролювати найманих шоферів? Зателефонуйте нам +38 (044) 221-31-00 або +38 (095) 287-62-62, і ми підберемо для вас оптимальне рішення.
Актуальну вартість встановлення обладнання і абонентську плату, яка включає в себе сім-карту, персоніфікований онлайн-доступ до всіх можливостей системи GPS-моніторингу та зберігання даних на сервері протягом одного року ви можете дізнатися на сторінці «Вартість».